INFORMATION ABOUT ONLINE CONFERENCE
As previously announced, the HERITAGE2020 (3DPast | RISK-Terra) International Conference will be held online so that it may be easily accessible to all participants, in view of the circumstances resulting from the COVID-19 situation worldwide.
To this end, and for the duration of the event, all the contributions of the authors will be available on this website for those registered at the conference. Participants will all be sent a password for access. The website will have a section for each thematic module of the conference where the recorded presentations and posters will be posted, organized by sub-theme. Participants will be able to see the presentations and posters before the discussions are held.
At the same time, each participant will be provided with an account in the Microsoft Teams application. This account will be associated to the Universitat Politècnica de València and will be generated for all registered participants at no additional cost.
The Teams academic platform allows meetings by video call with large groups and is the application that our university is currently using for online courses. Therefore, it will be the means used to conduct the main lectures and discussions. The schedules for these activities will be decided according to the highest possible availability of attendees. For those who cannot connect live at the time of the event, main lectures will also be recorded and posted on the website.
More detailed information on the schedule and operation of the Teams application will be provided in the weeks leading to the conference.
In the event of any difficulty in using this application, we kindly ask participants to inform us by email so that we can find an alternative solution.
ORAL PRESENTATIONS
The oral presentation must follow the attached template, available for PowerPoint.
The final file should be a video 8-10 minutes long showing the slides and including a recording of your voice. It should be saved as an .MP4 file with 960×720 resolution and should not exceed 100Mb.
It should be sent before July 1st to the contact email heritage2020conference@gmail.com and should be named as follows: Nº Paper_Author 1 Lastname, Author 2 Lastname (…) Author N Lastname. Please, remember to include all authors’ names.
Below you will find some previous recommendations and the steps to follow to record your oral presentation using Power Point.
Click here to download the tutorial
POSTER
The poster must be DIN-A1 size and vertical. It must follow the attached template, available for InDesign, Photoshop and PowerPoint.
The final file should be saved as .PDF and it should not exceed 25Mb.
It should be sent to the contact email heritage2020conference@gmail.com and should be named as follows: Nº Paper_Author 1 Lastname, Author 2 Lastname (…) Author N Lastname. Please, remember to include all authors’ names.
INFORMACIÓN SOBRE EL CONGRESO ONLINE
Tal y como se anunció previamente, el Congreso Internacional HERITAGE2020 (3DPast | RISK-Terra) se celebrará de manera virtual para que pueda ser fácilmente accesible a todos los participantes, a pesar de las distintas circunstancias en que cada país se encuentre a causa del COVID-19.
Para ello, y durante la duración del evento, todas las contribuciones de los autores estarán disponibles en esta página web para aquellos registrados en el congreso. Los participantes recibirán una contraseña que les permitirá el acceso a las contribuciones. La página web tendrá una sección por cada módulo temático del congreso, en la que se colgarán, organizados por subtemas, las presentaciones grabadas y los posters. De esta manera, los participantes podrán consultar las presentaciones y los posters antes de que se celebren las mesas redondas.
A la vez, a cada participante se le proporcionará una cuenta en la aplicación Microsoft Teams. Esta cuenta estará asociada a la Universitat Politècnica de València y se abrirá para todos los participantes registrados sin coste adicional.
La plataforma académica Teams permite realizar reuniones por video llamada con grupos numerosos y es la aplicación que nuestra universidad está utilizando, actualmente, para llevar a cabo la formación a distancia. Por tanto, será el medio empleado para celebrar las ponencias principales y las mesas de discusión. Los horarios para estas actividades se decidirán de acuerdo con la mayor disponibilidad que puedan tener los participantes. Para aquellos que no puedan conectarse en el momento del evento, las ponencias principales serán también grabadas y colgadas en la página web.
En las semanas previas al congreso, se proporcionará información más detallada sobre los horarios y sobre el funcionamiento de la aplicación Teams.
En caso de que existiera alguna dificultad en el uso de esta aplicación, rogamos a los participantes que nos informen de ello por correo electrónico para que podemos encontrar una solución alternativa.
PRESENTACIONES ORALES
La presentación oral deberá utilizar la plantilla adjunta, disponible para el programa PowerPoint.
El archivo final deberá ser un video de 8-10 minutos mostrando las diapositivas y con la voz grabada. Deberá ser guardado como .MP4, con una resolución de 960×720 y no superar los 100Mb.
El archivo deberá ser enviado al email de contacto heritage2020conference@gmail.com y deberá ser nombrado siguiendo la siguiente estructura: Nº Paper_Apellidoautor 1, apellido autor 2 (…) apellido autor N. Por favor, recuerden que deben aparecer todos los autores.
A continuación encontraran unas recomendaciones previas y los pasos a seguir para grabar la presentación en PowerPoint.
Puedes descargar el tutorial aquí
POSTER
El poster deberá ser tamaño DIN-A1 y orientación vertical. Es obligatorio emplear la plantilla adjunta, disponible para los programas InDesign, Photoshop y PowerPoint.
El archivo final debera ser formato .PDF con un tamaño de archivo menor de 25Mb.
El archivo deberá ser enviado al email de contacto heritage2020conference@gmail.com y deberá ser nombrado siguiendo la siguiente estructura: Nº Paper_Apellidoautor 1, apellido autor 2 (…) apellido autor N. Por favor, recuerden que deben aparecer todos los autores.